fbpx
neaktivne fb stranice

Kako oživeti neaktivnu Facebook stranicu

Danas je teško uspešno voditi Facebook stranicu. Svaka nova promena algoritma po malo smanjuje organski reach za postove, to utiče na engagement, i administratore, posebno manjih i novijih stranica, sve češće dovodi u situaciju da zapostave redovno objavljivanje sadržaja. Ako bustovanje postova i kreiranje reklama nije vaša strategija za upravljanje Facebook stranicom, verovatno vam se nekad desilo da ispustite organski talas i susreli ste se sa problemom gubljenja interakcija sa svojim pratiocima. Ako ste napravili dužu pauzu u objavljivanju sadržaja, svaki sledeći dan reaktiviranje stranice čini težim. Spomenućemo nekoliko načina kako osvežiti sadržaj i na najbrži način oživeti neaktivnu Facebook stranicu.

Prvi utisak je najvažniji

Ovaj korak je veoma jednostavan i koristan, ali retko se primenjuje. Promenite izgled vaše profilne ili cover fotografije. Da li ste znali da u cover prostor možete uploadovati video materijal? Proverite kako izgleda tekst u “o nama” sekciji. Da li su i dalje aktuelne informacije prezentovane kroz sadržaj statičnih modula na vašoj stranici? Čak iako nema potrebe za promenom konkretnih informacija, sitne kozmetičke izmene doprineće ponovnom pokretanju neaktivne stranice.

Reaktivirajte zaboravljene zvezde

Pronađite najpopularniji sadržaj prethodno objavljen na stranici i ponovo ga iskoristite. Za primer ćemo uzeti video sadržaj koji ste objavljivali na stranici. U galariji video materijala, sortirajte listu po broju pregleda. Nakon što izaberete nekad popularan video koji bi ponovo objavili, klikom na Actions u padajućem meniju izaberite “Create post with this video…”. Iskoristite pisani komentar, da stari sadržaj ubacite u aktuelni kontekst, i lako ćete zavrteti priču bez potrebe za kreiranjem novog materijala.

Premostite kreativnu blokadu

Ponekad kreiranje unikatnog sadržaja deluje kao nepremostiva prepreka. Desi se da ste unapred odvojili vreme za vašu stranicu, ništa vas ne remeti, ali jednostavno susreli ste se sa kretivnom blokadom i dovoljno dobre samostalne ideje nema. Iskoristite neki od alata poput buzzsumo.com i pronađite aktuelan sadržaj za deljenje u niši u kojoj se nalaze pratioci vaše stranice. Nakon što se uverite da je izlistan link interesantan, podelite ga na vašoj stranici i premostite kreativnu krizu.

Pokažite zahvalnost

Obratite se svojim pratiocima i pokažite da vam je drago što su tu. Pohvalite njihovu aktivnost, brojnost ili jedinstvenost. Istaknite neku posebnost, zahvalite im na tome i gledajte kako broj interakcija na objavi raste.

Pronađite idealno vreme za objavljivanje

ŠTA delite je jednako bitno kao i KADA delite. Iskoristite informacije iz Facebook Insights i pronađite idealno vreme kada je najviše vaših pratilaca online. Kojim danima su najaktivniji? U kom periodu dana ima najmanje postova, jer sa smanjenom konkurencijom, veća je verovatnoća da će se vaša objava prikazati pratiocima. Testirajte dane i vreme objava i pronađite ritam u kom će vaša aktivnost imati najviše interakcija.

Broj nedeljnih objava

Za ovaj korak potrebno je duže testiranje, ali bitno je pronaći savršen broj objava tokom nedelje. Ukoliko prečesto objavljujete sadržaj na stranici, to može izazvati kontraefekat, jednako kao i neaktivnost. Da vaši pratioci budu zadovoljni i voljni da odreaguju na objave, morate prepoznati njihove navike i u skladu sa tim prilagoditi broj nedeljnih aktivnosti.

Budite prisutni

Ne možete očekivati od vaših pratilaca da budu aktivni, ako vi niste. Potrudite se da u što kraćem roku odgovarate na svaki komentar i da tom prilikom pokrenete dodatnu interakciju na objavljenom sadržaju. Naravno da niste u mogućnosti da u svakom trenutku odgovarate na poruke, ali odvojite bar desetak minuta dnevno da ispratite dešavanja na vašoj stranici i odreagujte na svaku aktivnost pratilaca koja vam se prikaže kroz notifikacije.

Zalepite bitnu objavu na vrh stranice

Iako se vaše objave prvenstveno objavljuju na profilima pratilaca, za nove korisnike i one koji posete vašu stranicu, bitno je da prvi post na stranici sadrži najvažnije aktuelne informacije. Iskoristite opciju “Pin to Top of Page” i istaknite odabranu objavu na vrh stranice.

Objavljujte samo najbolji sadržaj

Kvalitet ispred kvantiteta. Fokusirajte se na jedan dobro osmišljen post, pre nego da to vreme potrošite na zakazivanje tri površne objave u danu. Na svakih dvadesetak minuta, na Facebook mreži se podeli više od milion linkova, okači se skoro pet miliona fotografija i objavi osamsto hiljada statusa. Pravi put kroz ovu masovnost je isključivo u kreiranju kvalitetnog sadržaja.

Javna je tajna da se Facebook algoritam razvija u smeru gde primorava vlasnike stranica da za promociju sadržaja koriste plaćeno oglašavanje. Taj trend je započet sad već davne 2013. godine. Mnoge kompanije, poput Nike, su u potpunosti odustale od kreiranja sadržaja na svojim stranicama. Ukoliko ste jedan od onih koji prkose sistemu, a ako ste dovde stigli, znači da sigurno jeste, iskoristite savete i izvucite maksimum iz organskog reacha vaše Facebook stranice. Vraćanje objava neaktivne facebook stranice među pratioce, bez ulaganja novca u reklame, jeste težak i dugotrajan proces, ali nije nemoguće. Uz spomenute primere, za postizanje rezultata, potrebno je da se naoružate voljom, da budete konstantni i ne odustajete od zacrtanog cilja.