lepe vesti
kontent marketing mitovi

Mitovi o kontent marketingu

Sadržaj

Ako nas je internet ičemu naučio, to je da ne verujemo svemu što pročitamo. Isto vredi i za jednu od najvažnijih grana internet marketinga – content marketing ili marketing sadržaj.

Radi se o formi marketinga koji uključuje kreiranje i deljenje korisnog i relevantnog sadržaja, kako bi se privukli korisnici i stekla publika, s ciljem ostvarivanja poslovnih ciljeva. Sadržaj se publici može predstaviti u raznim formatima i na mnogobrojnim platformama, pa tako nailazimo na blog, objave na društvenim medijima, vodiče, video zapise, infografike, elektronske knjige i druge.

Možda mislite da već znate sve što trebate znati o content marketingu. Ipak, velika je šansa da ste čuli i verovali u pogrešne informacije kad je u pitanju ova platforma. Takve dezinformacije vas mogu poprilično koštati kad je u pitanju budžet vaše marketinške kampanje.

Kako biste osigurali da ste u potpunosti upućeni u ovu formu marketinga, da raspolažete s pravim informacijama, donosimo vam najčešće mitove o content marketingu.

Svako može kreirati sadržaj

Da, svako može kreirati sadržaj. Ipak, iako osoba može biti stručnjak u svom području i posedovati iscrpno znanje o zadatoj temi, upitno je koliko je ista sposobna to znanje preneti drugima, tj. staviti na papir.

Content marketing zahteva više od pisanja; zahteva poseban set veština. Odlični content pisci se u potpunosti posvećuju tematici o kojoj pišu, te iscrpno istražuju istu, a svoja otkrića pišu novinarskim stilom, pojednostavljujući ponekad komplikovanu tematiku, te koristeći dozu humora.

Content marketing je namenjen samo B2C brendovima

Nezavisno tome da li je vaša kompanija B2B, B2C ili B2B2C orijentisana, vaš marketing se svodi na marketing koji je upućen ljudima – a ljudi vole priče. Ipak, u nekom trenutku je odlučeno da neke industrije propovedaju priče, a druge ipak ne.

Ova barijera je tokom vremena razbijena, te su došle kompanije poput Cisco, koje su kreirale snažan i zanimljiv sadržaj, te pobile sve dotadašnje mitove o korišćenju content marketinga. Ukratko, svaki brend, nezavisno o prirodi kompanije, može profitirati od ciljanog, kvalitetnog sadržaja.

Sadržaj je najvažniji

U današnjem svetu, marketari se takmiče za pažnju publike kreirajući najbolji mogući sadržaj, te se često kaže da je u sadržaju ključ uspeha. Ipak, uspeh content marketinga se meri po reakciji na pročitani sadržaj, te njegovoj akciji, poput klika, lajka, kupovine proizvoda i slično. Ključ uspeha leži u načinu na koji se izrada contenta prilagodi zahtevima i željama publike. Content marketing je taj koji bi trebao terati čitaoce na željeni rezultat, a ne samo pasivno postojati na internetu.

Jeftine pisce je jednostavno naći

Ovaj mit je zapravo istinit. Jeftine pisce je lako naći na internetu na mnogobrojnim portalima namenjenim honorarcima (freelancerima). Za male novčane iznose možete dobiti kompletne objave za svoj blog. Evo i kvake – dobijate upravo onaj sadržaj koji ste platili. Drugim rečima, cenjeni i kvalitetni pisci nisu oni najjeftiniji i cene trud i vreme koji ulože u kreiranje svakog sadržaja. Možda su nešto skuplji, ali na kraju, kreiraju sadržaj koji će i publika i internet pretraživači voleti. Prema tome, ukoliko želite content koji ćete s ponosom deliti na drugim platformama, te onaj koji će postići željene rezultate, potrebno je uložiti u nešto skuplje pisce.

Kreiranje više contenta postiže rezultate

Ukoliko je veći broj poseta na stranici vaš cilj, onda će kreiranje više contenta postići željene rezultate. Ipak, ovoj praksi treba prići s oprezom, jer može i te kako negativno uticati na percepciju vašeg brenda i ostvarenje konverzija. Činjenica jeste da kreiranje ciljanog, kvalitetnog contenta postiže prave rezultate. Kako biste se istakli u moru sadržaja na internetu, nije dovoljno samo kreirati više istog. Vaš content treba imati pravu vrednost za korisnika, pogotovu kad su u pitanju B2B marketari.

Blog se koristi samo za objavu novosti

Iako ste možda uzbuđeni zbog promena u vašoj kompaniji, razvoja projekata, raznih poboljšanja, te prisustvovanja manifestacijama, to nisu novosti koje zanimaju vaše čitaoce. Za takve tematike najbolje je korištenje newslettera unutar kompanije. Vaš blog je namenjen korisnicima, te je upravo to mesto na kom trebate objavljivati obrazovne, zanimljive, lako deljive sadržaje, koji će vaši posetioci zaista hteti pročitati.