Search Engine Optimization ili SEO je jedna od najisplativijih dugoročnih strategija rasta bilo kog biznisa koji je prisutan online. Jedno od najčešćih pitanja kada se priča o SEO optimizaciji je Kada mogu da očekujem konkretne rezultate? Najčešći odgovor na ovo pitanje je – zavisi. To je uglavnom i najtačniji odgovor, jer zaista mnogo faktora utiče na to koliko vremena će biti potrebno da dostignete prvu stranicu na Google pretraživaču.
Ahrefs istraživanje
Ahrefs, jedan od najboljih alata za SEO, je napravio studiju slučaja na ovu temu i pokušao da odgovori na ovo pitanje što je tačnije moguće: Koliko vremena je potrebno za dostizanje prve stranice na Google pretraživaču?
Koliko su stare najbolje rangirane stranice?
Za početak, ono što je u studiji urađeno je da su identifikovali koliko su stare najbolje rangirane stranice za različite ključne reči.
Uzeli su slučajan uzorak od dva miliona ključnih reči i pogledali koliko su stare stranice koje se nalaze u Top 10 rezultata za svaku od ključnih reči. Na slici ispod je vizuelno predstavljena važnost starosti stranice:
Kao što možemo da vidimo iz priloženog grafa, svaki od Top 10 rezultata je star minimum dve godine, a oni koji se nalaze na prvom mestu su stariji od tri godine.
Samo 22% stranica koji se nalaze u Top 10 rezultata za izabrane ključne reči su stare godinu dana.
Sledeća stvar koju su uradili, pogledali su koliko se stranica od pomenutih 22% koje su stare godinu dana i nalaze se u Top 10 rezultata pretrage, nalazi na prvom mestu.
Kao što može da se vidi iz prikazanih grafova iznad, očigledno je da što je stranica starija ima veće šanse da se nađe na boljoj poziciji prilikom pretrage na Google-u.
Koliko vremena treba stranici da se rangira na Google pretraživaču?
Nakon što su nasumično izabrali dva miliona ključnih reči, Ahref je zatim nasumično izabrao dva miliona stranica koje su stare godinu dana.
Zatim su istorijski pratili trend rangiranja svake od stranice za ključne reči za koje se rangiraju.
Samo 5,7% od svih stranica koje su se našle u studiji su rangirane među Top 10 rezultata za makar jednu ključnu reč.
Stranice koje se nalaze na sajtovima sa većim autoritetom domena (DR) rangirane su mnogo bolje nego one stranice koje se nalaze na domenima sa slabijim autoritetom. I ovo ne predstavlja neko iznenađenje, pošto je očekivano da sajtovi sa većim autoritetom lakše i brže rangiraju nove stranice.
Ahref je potom odradio detaljniju analizu samo tih 5,7% stranica, koje su se našle u Top 10 rezultata pretrage, kako bi videli koliko im je vremena trebalo da dođu u Top 10.
Većina stranica, od tih 5.7%, je uspela da se rangira u Top 10 rezultata u roku od 61 do 182 dana.
Nemojte da vas ovaj graf zavara, jer na prvi pogled može da vam se učini da je stranici potrebno između 61 i 182 dana da se rangira u Top 10 rezultata, ali ne smete zaboraviti da je ovo samo 5,7% stranica od ukupnog broja stranica koje su posmatrane.
Što znači da skoro 95% stranica koje su obuhvaćene ovom studijom nije uspelo da se rangira u Top 10 rezultate u roku od godinu dana.
Sledeća bitna stvar koju treba uzeti u obzir je volumen, odnosno koliko puta mesečno se neka ključna reč traži preko Google pretraživača.
Ono što je evidentno je da je mnogo lakše rangirati se za ključne reči koje se manje traže, odnosno svega 0,3% stranica starih godinu dana uspe da se rangira u Top 10 rezultata pretrage za ključne reči koje imaju veliki volumen pretrage.
Rangiranje u Top 10 rezultata za ključne reči koje imaju mali volumen pretraga potrebno je mnogo manje vremena, svega četiri meseca, dok je za ključne reči sa velikim volumenom potrebno oko godinu dana.
I ovde opet pričamo o onih 5,7% stranica koje su stare godinu dana, a uspele su da se rangiraju u Top 10 rezultata pretrage.
Rezultat studije
Šta je rezultat studije? Da li smo dobili definitivni odgovor na pitanje koliko je vremena potrebno da se neka stranica rangira u Top 10 rezultata? I da i ne. Nismo dobili tačan odgovor u dan koliko je vremena potrebno, iz prostog razloga što zaista mnogo faktora utiče na to. Ali sa druge strane, da, znamo da se skoro 95% stranica ne rangira u roku od godinu dana, a one koje uspeju treba im između dva i šest meseci da to urade.
- 10 faktora za Google rangiranje | Opšte je poznato da Google koristi preko 200 faktora prilikom rangiranja sajtova i stranica. Ali koji od ovih 200 faktora ima najveći uticaj na rangiranje? Ili što je još važnije, na koje faktore bi VI trebalo da se fokusirate kako bi SEO optimizacija vašeg sajta...
- Google Transit – pregled GSP linija na Google mapama | Google Transit je deo servisa Google Maps i nudi korisnicima da u realnom vremenu saznaju kako koristeći usluge gradskog prevoza stignu iz jednog dela grada u drugi. Google Transit SrbijaŠto se Srbije tiče, Google Transit je trenutno dostupan u Nišu, Kragujevcu, Užicu i u Beogradu. Servis...
- Google Pixel 4a je konačno stigao | Google Pixel 4a je konačno zvanično predstavljen. Nakon nekoliko meseci najava i odlaganja, novi telefon kompanije Google našao se na tržištu.Savršen mobilni telefon?Prvi utisak koji stičemo je da je reč o jednom "keep it simple" rešenju, gde je korisniku predstavljen jednostavno telefon. Ovaj model nema...
- Od koliko sarmi se umire | Sigurno ste naleteli na mim sa ovim pitanjem, a ako ste završili ovde, onda vas i odgovor verovatno zanima. Od koliko sarmi se umire?...