lepe vesti
google rangiranje

10 faktora za Google rangiranje

Sadržaj
Opšte je poznato da Google koristi preko 200 faktora prilikom rangiranja sajtova i stranica. Ali koji od ovih 200 faktora ima najveći uticaj na rangiranje? Ili što je još važnije, na koje faktore bi VI trebalo da se fokusirate kako bi SEO optimizacija vašeg sajta bila po volji Google. Ovo su 10 najvažnijih faktora na koje bi trebalo da se fokusirate kada je SEO optimizacija u pitanju:

Ključna reč na početku naslova

Google daje veću vrednost ključnim rečima koje se nalaze na početku naslova. Recimo da hoćete da se rangirate za ključne reči Kako smršati. Koji od ova dva naslova će Google bolje rangirati?

Primer br. 1: Kako smršati: 10 načina da brzo i lako dođete do idealne težine
Primer br. 2: Uz pomoć ovih 10 sjajnih saveta saznajte kako smršati

Google će prvi naslov videti kao naslov koji se VIŠE odnosi na kako smršati nego primer br. 2. Tako da, u ovom slučaju, treba izabrati naslov br. 1.

AKCIJA: Stavite vašu ključnu reč što bliže početku naslova.

Dužina posta

Nekoliko studija slučaja iz različitih industrija je pokazalo da se duži postovi (1500+ reči) rangiraju mnogo bolje na Google-u.

Top 10 rezultata na google imaju prosečno 2000 reči.

AKCIJA: Ako hoćete što bolje da rangirate vaš post na Google-u, neka sadrži najmanje 1500 reči.

Brzina učitavanja stranice

Ovo je veoma važan faktor koji Google prilikom rangiranja uzima u obzir. Toliko je važan, da je Google zvanično rekao da brzinu učitavanja stranica uzima kao faktor prilikom rangiranja.

Možete lako da analizirate i poboljšate brzinu učitavanja vašeg sajta koristeći Google PageSpeed Insight tool.

AKCIJA: Iskoristite Google PageSpeed Insight tool kako biste saznali koja je brzina učitavanja vašeg sajta. Ako koristite WordPress, postoje dva plugina – W3 Total Cache i WP Smush It (oba su besplatna) koja mogu da vam pomognu da ubrzate učitavanje.

Pozicioniranje i broj ključnih reči

Svakako, Google ne obraća više toliko pažnje o broju ključnih reči u postu, ali to ne znači da ključne reči nisu važne.

Stavite ključne reči na prava mesta – URL stranice, na početku posta, 2-3 puta u postu kao i u H2 – to sve šalje signale Google-u da ja vaš post o toj ključnoj reči za koju pokušavate da se rangirate.

AKCIJA: Stavite ključne reči na početku naslova, obavezno u prvih 100 reči teksta kao i još 2-3 puta u tekstu (nemojte da preterujete, ceo tekst mora da ima smisla), u URL kao i u H2 i H3.

Page Authority

Autoritet stranice se određuje kvalitetom i kvantitetom eksternih linkova, odnosno linkova koji vode ka stranici. I ovo je zasigurno najvažniji faktor koji Google koristi prilikom rangiranja sajtova.

AKCIJA: Postoji mnogo tehnika uz pomoć kojih se može doći do kvalitetnih eksternih linkova, za početak vam preporučujem da probate sa Guestographics tehnikom.

Domain Authority

Prilikom rangiranja, Google koristi i stepen autoriteta domena, odnosno vaseg sajta. Upravo zato se sajtovi poput YouTube ili Amazon lako rangiraju za gotovo bilo koju ključnu reč.

Autoritet vašeg domena možete proveriti koristeći Open Site Explorer.

AKCIJA: Povećajte autoritet vašeg domena tako što ćete kreirati (i promovisati) sjajan sadržaj.

Relevantnost linkova

Kao što smo već rekli, autoritet linkova je veoma važan.

Ali, morate imati u vidu da Google sve više i više pažnje poklanja relevantnosti eksternih linkova. Šta to ustvari znači?

Morate da vodite računa da većina linkova koji vode ka vašem sajtu bude sa sajtova koji se bave istom ili sličnom tematikom kao i vaš. Na primer, ako je vaš sajt o mobilnim telefonima, postarajte se da dobijate linkove sa sajtova koji takođe za temu imaju mobilne telefone ili govore generalno o tehnologiji, a ne sajtovi o automobilima.

AKCIJA: Vodite računa i o autoritetu sajta, ali i o relevantnosti.

Vreme provedeno na vašem sajtu

Šta se desi kada neko pronađe vaš sajt u rezultatima Google-a?

Da li oni ostaju na stranici i posećuju druge stranice na vašem sajtu…ili se odmah vraćaju na rezultate pretrage?

Google poklanja mnogo pažnje ovom faktoru. Vreme koje posetioci provedu na vašem sajtu je veoma važno. Što se posetioci duže zadrže na vašem sajtu, Google će ga rangirati bolje.

AKCIJA: Uz pomoć Google Analytics pratite kolika je prosečna vremenska poseta vašem sajtu. Ubacujte novi sadržaj, kao i nove kolone poput Najčitanije ove nedelje.

Responzivan dizajn

Više od polovine veb sajt poseta dolazi sa mobilnih telefona. Zvaničan stav Google-a je da oni preferiraju responsivni dizajn sajta u odnosu na sajtove koji su samo za mobilne telefone.

AKCIJA: Postarajte se da se vaš sajt brzo učitava i kad se posećuje sa mobilnih telefona kao i da ima responzivan dizajn.

Sadržaj je kralj

Google preferira sajtove koji imaju originalan i veliki sadržaj (pričali smo o tome – 1500+ reči). Mnogo stariji sajtovi su nagomilali junk stranice tokom godina, kao što su na primer arhive ili stari postovi koji više nisu relevantni.

AKCIJA: Proverite vaš sajt i obrišite sve stranice koje nemaju kvalitetan sadržaj ili čiji se sadržaj ponavlja (na primer, napisali ste post pre 3 godine o SEO tehnikama koje više ne važe, a u međuvremenu imate novi post sa najnovijim trendovima o SEO.